Γιάννης Τσεκλένης

[

Γιάννης Τσεκλένης

]

Ο Γιάννης Τσεκλένης (1937-) θεωρείται ο κορυφαίος Έλληνας σχεδιαστής, ο οποίος το δεύτερο ήμισυ του 20ού αιώνα έφερε την ελληνική μόδα στο διεθνές προσκήνιο. Οι δημιουργίες του από το 1956 μέχρι το 1991 διατέθηκαν από φημισμένα πολυκαταστήματα σε περισσότερες από 30 χώρες.

Διακρίθηκε για τις θεματικές του συλλογές με έμφαση στο σχέδιο υφάσματος για τις οποίες εμπνεύστηκε από τα Αττικά Αγγεία, Βυζαντινά χειρόγραφα, Ξυλόγλυπτα του Πηλίου, τη Ρωσία, την Αφρική, Εραλδικά σύμβολα, την Κίνα, πτηνά, έντομα, τους Ιμπρεσιονιστές, τον Ελ Γκρέκο, το Γιάννη Γαϊτη κ. ά.

Τη Δεκαετία του ’80 η υπογραφή του διακρινόταν σε ξεχωριστές συλλογές υφασμάτων εσωτερικού χώρου, λευκών ειδών, σερβιτσιών, παιδικών στολών, εσωτερικών αεροσκαφών, αυτοκινήτων, πλακιδίων τοίχου και δαπέδου, αλλά και ειδών ταξιδιου.

Από το 1991 αποχώρησε από το στίβο της μόδας και έχει ασχοληθεί κυρίως με το σχεδιασμό εσωτερικού και εξωτερικού ξενοδοχείων, παραθεριστικών οικιστικών συνόλων και μεμονομένων κατοικιών, ενώ στον τομέα οχημάτων Μαζικής Μεταφοράς σχεδίασε τα αστικά λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας και όλα τα νέα τρένα της χώρας.

Φοίτησε στο Κολλέγιο Αθηνών και αποφοίτησε από τη Σχολή Μωραΐτη.
Στο σχέδιο είναι αυτοδίδακτος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ DESIGN

ΩΣ ΧΘΕΣ ΣΧΕΣΗ ΑΝΕΡΑΣΤΗ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ , ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΓΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΤΟΝ 20ο ΑΙΩΝΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΛΕΓΜΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΕΛΗ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΘΙΣΤΟΥΣΑΝ ΔΑΣΜΟΒΙΑ.

ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΕ ΕΣΩΣΤΡΕΦΗΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ,ΕΣΤΩ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΡΑΤΙΚΗΣ Η ΚΛΑΔΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ.

ΕΞΑΙΡΕΣΗ AΠOTΕΛΕΙ Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΠΙΠΛΟΥ  ΠΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ DESIGN ΤΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ 50 ΚΑΙ 60

H ΚΛΩΣΤΟΥΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΛΕΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΤΟ ΕΤΟΙΜΟ ΕΝΔΥΜΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΔΗΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΣΗΜΕΙΩΣΑΝ ΜΕΝ ΥΨΗΛΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΡΕΚΟΡ ΤΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ 70 ΚΑΙ 80 ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΣΕ ΑΝΑΛΥΨΗ ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ 95% ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ. ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΠΟΙΩΝ BRANDS ΑΡΑ ΜΕ ΑΠΟΥΣΙΑ MARKETING KAI DESIGN ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΥΡΙΑ  ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ 1992 ΟΔΗΓΗΘΗΚΑΝ ΚΤΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΕ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ.

Η ΠΡΟΣΦΑΤΗ ΚΡΙΣΗ, ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ, ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕ ΕΥΤΥΧΩΣ ΤΑ ΝΕΡΑ ΚΑΙ  ΝΕΟΙ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΑΓΟΡΑ ΣΠΑΝΙΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΛΩΡΙΔΑΣ ΠΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΔΙ ΟΛΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΕΝΘΑΡΡΥΝΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ DESIGN ΣΤΙΣ  ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΩΝ ΟΙΝΟΠΟΙΩΝ ΜΕ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   ΞΕΧΩΡΙΣΤΩΝ  ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ.

ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, Η ΕΚΡΗΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡIΣΤΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ, ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΟΒΑΡΗ ΖΗΤΗΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ ΜΕ ΝΕΟ ΥΦΟΣ ΟΠΟΤΕ ΠΟΛΛΟΙ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΙ ΝΕΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΠΟΣΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΘΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙ Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ …Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΥΝΟΧΗΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ, Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ !