Γιώργης Γερόλυμπος
Γιώργης Γερόλυμπος
]Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1973. Σπούδασε Φωτογραφία στην Αθήνα και Αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στο Goldsmiths College, University of London (1998) και διδακτορικό στο University of Derby (2007). Δίδαξε Φωτογραφία στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο από το 2008 έως το 2011. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά βιβλία Τέχνης και Αρχιτεκτονικής. Παράλληλα με την ακαδημαϊκή του δραστηριότητα, εκθέτει την δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το 2008, με την υποστήριξη υποτροφίας του Ιδρύματος Fulbright, ολοκλήρωσε ένα οδοιπορικό στις ΗΠΑ, ταξιδεύοντας και φωτογραφίζοντας από τη μια ακτή ως την άλλη. Το 2012 αποτέλεσε μέλος της Ελληνικής συμμετοχής στην Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία, εκθέτοντας εικόνες μεγάλου μεγέθους της Αθήνας ενώ από το 2007 είναι ο επίσημος φωτογράφος της κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το 2013 συμμετείχε στην κυρίως έκθεση Παντού αλλά Τώρα της 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης σε επιμέλεια της Αdelina von Fürstenberg.
Η αφήγηση του κτιρίου: αρχιτεκτονική και φωτογραφία
Η φωτογραφία τοπίου μας προσφέρει τρεις ποιότητες: γεωγραφία, αυτοβιογραφία και μεταφορά. Αυτό που ο φωτογράφος τοπίου προσπαθεί παραδοσιακά να κάνει είναι να δείξει με μια εικόνα το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μαζί.
[1] Η προτεινόμενη παρουσίαση έχει ως σκοπό να διερευνήσει τη σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής και φωτογραφίας. Με όχημα την επαγγελματική και προσωπική φωτογραφική δραστηριότητα σε διάστημα 20 ετών, ο ομιλών θα προσπαθήσει να συνδέσει το νήμα μιας συνεχούς πορείας, μετακινούμενος από τον ένα χώρο, αυτόν της αρχιτεκτονικής εικόνας, στον άλλο, αυτόν της καλλιτεχνικής φωτογραφίας.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης παρουσιάζονται φωτογραφίες που ελήφθησαν από το 1995 έως σήμερα σε μία προσπάθεια να φανεί η ξεκάθαρη επιρροή του ενός λεξιλογίου στη διαμόρφωση του άλλου. Στη πορεία αυτή, παρατίθενται κωδικοποιημένες οι επιμέρους ποιότητες καθώς και τα δάνεια του ενός είδους φωτογραφίας προς το άλλο χρησιμοποιώντας ως τελικό εργαλείο την αφήγηση της κατασκευής του ΚΠΙΣΝ από την πρώτη του στιγμή έως την τρέχουσα: από την αποτύπωση της μορφής του στην ερμηνεία του συμβολισμού του.
[1] California: views by Robert Adams of the Los Angeles basin, 1978-1983,Fraenkel Gallery San Francisco, Mathew Marks Gallery New York 2000.